Урок зарубіжної літератури 6-А клас.
Тема: Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації.
Мета: навчальна: ознайомити учнів із подальшим розвитком подій в оповіданні Д. Лондона; допомогти учням усвідомити його ідейно-художні особливості, пізнавальну та виховну спрямованість;
розвивальна: розвивати образне та логічне мислення учнів, навички роботи з художнім текстом, уміння виразно, вдумливо читати, переказувати, характеризувати героїв, виділяти головні думки, висловлювати свої міркування та враження;
виховна: прищеплювати учням прагнення до загартування духу й тіла, до збереження власної гідності, імені Людини.
Тип уроку: комбінований урок
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань
СЛАЙД №1
1. Інтерактивний прийом «Лови помилку».
* Джек Лондон народився в Англії (США, Сан – Франциско).
* Джек Лондон видатний англійський (американський) письменник.
* Справжнє прізвище Дж. Лондона – Семюел Клеменс (Джон Гріффіт).
* Джек Лондон отримав гарну освіту (в 12 років почав працювати).
* В 7 років Д. Лондон почав навчатися (в 19 років сів за парту).
* Д. Лондон ніколи не відвідував Клондайк ( був золотошукачем на Клондайку)
* «Любов до життя» - це пригодницький роман (оповідання).
* Події оповідання відбуваються в Африці (на Півночі).
* Джек Лондон прожив 33 роки (40 років)
СЛАЙД №2
Висновок: Джек Лондон був людиною наполегливою, працьовитою. Його твори відкрили американцям Північ. Джека Лондона як письменника цікавили яскраві особистості, а суворі умови дикої Півночі давали можливість розкрити їх у своїй повноті.
- Прослухайте акровірш присвячений Джеку Лондону.
СЛАЙД №3
Людина, яка не скоряється,
Осяяна сильним духом,
Назавжди для людства лишається
Духовним розрадником, другом.
Обставини, час, примхи долі
Не знищать жаги до життя і до волі.
ІІІ. Мотивація.
СЛАЙД №4
- Жертвувати собою заради інших людей – це героїзм. Однак іноді героїзмом стає боротьба не за чуже, за власне життя. Саме такий сильний людський характер створив і Джек Лондон в своєму оповіданні «Жага до життя». Саме про це буде наша розмова.
СЛАЙД №5
- Епіграф нашого уроку: «Настільки людина перемагає страх, настільки
вона є людиною»
Томас Карлейль, анг.письменник, історик.
СЛАЙД № 6
Очікувані результати:
· знати текст;
· вміти відстоювати свою точку зору з опорою на текст;
· вміти складати характеристику головним героям твору;
· пояснювати сенс відсутності імені головного героя;
· визначати роль пейзажу оповідання;
· зрозуміти й пояснити назву твору та визначити його ідеї;
1. Стислий переказ оповідання (ланцюжком).
2. Перегляд ілюстрацій і відео до твору Д. Лондона «Жага до життя».
IV. Новий матеріал.
СЛАЙД № 7
1. Словесне малювання.
- Яким я уявляю собі героя оповідання «Жага до життя»?
СЛАЙД № 8
2. Інтерактивна вправа «Сонечко»
- Схарактеризуйте героя оповідання, яким він постає з перших сторінок твору.
СЛАЙД № 9
3. Складання схеми «Які почуття переживає герой оповідання?»
Змореність------холод-------страх-------голод-------біль------ненавість---------відчай-------виснаженість--------сміливість---------бажання жити--------спокій-----терпіння------сила волі-------жага до життя.
- Герой Д. Лондона переживає різні почуття, що стосується його фізичного і морального стану, та проявляє позитивні якості характеру. Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується скудною «їжею», біль в ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Але в ланцюжку відчуттів намічається зміна на краще: це сміливість, проявлена під час зустрічі з ведмедем, усвідомлення нестерпного бажання жити, спокій, що змінив страх, терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у поєдинку з вовком. «Саме життя в ньому не хотіло загинути і гнало його вперед».
СЛАЙД № 10
4. Система образів оповідання.
1) Герой і Білл
- Чому Білл зрадив друга?
- Як він поплатився за зраду?
СЛАЙД № 11
Висновок : Природа покарала його за підлість і жорстокіст. В житті нічого не минає безслідно .
- Чому герой оповідання не взяв золото «друга»?
- У чому різниця між цими персонажами?
СЛАЙД №12
2) Герой і Вовк
- Які почуття викликає у героя вовк?
- Чому людина перемогла?
СЛАЙД № 13
Проблемне питання:
- Чи варте золото того, щоб задля нього ризикувати і навіть віддавати життя?
3) Робота з текстом.
Герой і природа
СЛАЙД № 14 - 15
Завдання учням:
ü Згадайте, що таке ПЕЙЗАЖ?
ü Для чого автор вводить у художній твір опис природи?
Пейзаж у художньому творі – це опис природи.
Роль пейзажу у художньому творі
ü Допомагає представити місце і час дії, умови, в яких розвивається дія.
ü Допомагає зрозуміти стан героя, його почуття, настрій.
ü Містить авторську оцінку того що відбувається.
1) Знайдіть і зачитайте описи природи, які побачив герой.
2) Яким колір переважає в пейзажах оповідання? Чому?
3) Яка роль пейзажу в оповіданні?
СЛАЙД № 16
Висновок:
Природа ніби кидає виклик, змушує боротися, прагнути вижити, довести свою силу.
V. Закріплення знань та умінь.
1. Бесіда
СЛАЙД № 17
- Життя таке суєтне і скороминуще. Тільки життя змушує страждати.
Померти не боляче. Померти - заснути. Смерть - це означає кінець, спокій.
Чому ж тоді мені не хочеться помирати? Так говорить герой оповідання.
- Що не дало герою загинути?
- Чому, на вашу думку, автор не дав імені своєму героєві?
- Назву оповідання Лондона перекладають по-різному: «Любов до життя» і «Жага до життя». Який із варіантів перекладу оповідання – «Жага до життя» чи «Любов до життя»? – здається вам таким, що більш влучно розкриває головну думку твору?
(Любов – внутрішній духовний потяг до чого чи до кого-небудь. Жага – надзвичайно сильне бажання, пристрасне прагнення, почуття).
VI. Підбиття підсумків уроку.
СЛАЙД №18
1. Інтерактивна вправа «Займи позицію»
- Чи є актуальною тема оповідання Д.Лондона «Жага до життя»
( позицію пояснити)?
Так У сучасному житті Ні
актуальні інші теми
СЛАЙД № 19
Висновок уроку: "Любов до життя" - це розповідь про мужню людину, яка вистояла у таких страшних випробуваннях, як самотність, зрада друга та боротьба із суворою північною природою.
Найголовніше - подолав себе, свій страх, свій біль.
Оцінювання
Домашнє завдання: стор. 152, відповіді на запитання.
Немає коментарів:
Дописати коментар