АНКЕТА
учасника 2-го
всеукраїнського туру
Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
1. Прізвище, ім’я та по батькові учасника конкурсу
Нежуріна Олена Юсупівна
2. Дата народження 1971
р.
3. Повна домашня адреса з поштовим індексом, телефон, e-mail
52500, м. Синельникове, вул.
Леніна 183 кв.10, м.т. 0982189157,
olenanezhurina@gmail. com
4. Освіта, спеціальність за дипломом
вища, філолог, вчитель російської мови і зарубіжної літератури
5. Місце роботи ( повна назва, адреса, телефон закладу, e-mail
Синельниківський навчально-виховний
комплекс «Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. – дошкільний навчальний заклад», м.
Синельникове, вул. Воїнів – інтернаціоналістів, 5,
т. 4-98-16,
6. Стаж роботи: педагогічний, 27
у тому числі класним керівником: 12
7. Кваліфікаційна категорія спеціаліст І кваліфікаційної категорії
8. Звання
9. Державні нагороди, відзнаки (обов’язково вказати рік
нагородження)
10. Проблема (тема), над якою Ви працюєте як
класний керівник
«Формування соціального досвіду
учнів на основі патріотичного виховання»
11. Інноваційні форми роботи та технології, що
використовуються
інтерактивне навчання, проектні
технології
12. Навчальна література, якою Ви користуєтесь як
класний керівник
Концепція національно-патріотичного виховання
від16.06.2015р.
Національна ідея в становленні громадянина – патріота
України (програмно-виховний контекст). Київ, 2014р.
Програма українського патріотичного виховання дітей та
учнівської молоді. Київ, 2014р.
13. Ваше педагогічне кредо «В кожній людині є сонце. І не треба його гасити» Сократ
14. Опишіть (у формі короткої замітки обсягом до
однієї сторінки) власний особистий і педагогічний портрет
Я, Нежуріна Олена Юсупівна, закінчила у 1996
році Дніпропетровський державний університет, філологічний факультет, працюю
вчителем зарубіжної літератури у Синельниківському навчально –виховному
комплексі «Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»
вже 27 років.
Я, Нежуріна Олена Юсупівна, закінчила у 1996
році Дніпропетровський державний університет, філологічний факультет, працюю
вчителем зарубіжної літератури у Синельниківському навчально –виховному
комплексі «Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»
вже 27 років.
Скільки різних доль перебачила наша
земля, скільки сліз і крові прийняла у своє серце, скільки пісень переслухала?
Що може зробити класний керівник, як дати відповідь на запитання: «Хто ми ?
Чиї, яких батьків діти?... З чого починається Батьківщина?».
Діяльність класного керівника дуже цікава,
багатогранна, трудомістка. Вона пов’язана з непередбаченими труднощами,
невдачами, навіть розчаруваннями,
а іноді – з безсонними ночами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх
очах виростає Людина, як збагачується її духовний світ, як дитина
починає усвідомлювати своє місце в житті, а у вирішенні проблем шукає підтримки
в тебе і вдячна за це, забуваєш про прикрощі і безсонні ночі, а душу наповнює
почуття глибокого задоволення.
Дуже важливо пам’ятати, що виховують дитину не класні
години, не моралізування, вказівка дитині на її промахи і помилки, а
спільна колективна та індивідуальна діяльність. У цьому переконалась за роки роботи в школі, адже працюючи класним керівником, пройшла
шлях від виховання молодших підлітків, де відбувається формування цінностей
колективу, до старших підлітків, які намагаються утвердитися в колективі через
органи самоврядування, через вираження своїх морально-етичних позицій. В
практику виховної роботи з класом впроваджую модель виховної системи, основану
на ідеях педагогіки життєтворчості, яка найповніше розкриває сутність існування людини у світі. «Патріотизм — серцевина людини, основа її активної позиції» писав В.О. Сухомлинський.
15. Даю згоду на
внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів періодичних та інших
освітянських виданнях з можливим редагуванням
Підпис
учасника____________________________
Дата______________________________________
ОПИС
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
з розв’язання
педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник
Тема досвіду
|
«Формування
соціального досвіду учнів на
основі національно-патріотичного виховання».
|
Автор
|
Нежуріна Олена Юсупівна,
вчитель зарубіжної літератури Синельниківський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І –
ІІІ ст. – дошкільний навчальний заклад», із 27-річним
педагогічним стажем, та 12-ти річним стажем класного керівника, наразі є
класним керівником 5 класу.
|
Сфера застосування
|
В сучасній школі виховання здійснюється на засадах національної і
загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес,
ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси
особистості, суспільства, держави і нації. Виховувати – означає проектувати
поступове становлення якостей особистості і керувати здійсненням окреслених
проектів.
|
Актуальність
|
Сьогодні наша країна
протистоїть ворогу і єднається навколо головних цінностей – незалежності і
свободи. Національно – патріотичне виховання завжди
було важливим напрямом виховної роботи. воно покликане сприяти цілісності, соборності
України, що є серцевиною української національної ідеї. При
цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля
національного відродження, розбудови й вдосконалення суверенної правової
держави і громадянського суспільства здійснювалось саме на базі демократичних
цінностей, які, в свою чергу, мають лежати в основі національно-патріотичного
виховання. Саме сьогодні вважаю
важливим відтворити в українському суспільстві почуття істинного патріотизму
як духовно-моральної та соціальної цінності, сформувати в молоді громадянсько
активні,соціально значущі якості, які вона зможе проявити в усіх видах
діяльності, перш за все, пов’язаних із захистом інтересів своєї родини,
рідного краю, народу та Батьківщини, реалізації особистого потенціалу на
благо української держави.
|
Наукові концепції та теорії
|
У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся Концепцією
громадянського виховання, Концепцією національно-патриотичного виховання
дітей та молоді, Національною ідеєю
в становленні громадянина – патріота України (програмно-виховний контекст).
Київ, 2014р. Програми українського патріотичного виховання дітей та учнівської
молоді. Київ, 2014р.
Свою виховну діяльність будую у відповідності до
наступних ключових ліній:
- ціннісне
ставлення до себе;
- ціннісне
ставлення до сім’ї, родини, людей;
- ціннісне
ставлення до праці;
- ціннісне
ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне
ставлення до природи;
- ціннісне
ставлення до культури і мистецтва.
|
Основна ідея
|
Основною
ланкою виховної роботи є формування національної свідомості і самоосвіти,
патріотичне виховання. Побудова і збереження Української демократичної
держави вимагає формування в її громадян національної свідомості. Вихователь
є джерелом, з якого дитина найбільше черпає наснаги для національного
самовизначення. Якщо предметом уваги дитини стає національне, рідне, а
вихователь спонукає дитину поставитись до нього прихильно, то це і є
оптимальний шлях для формування національної свідомості. Вихователь дбає, щоб
дитина якнайчастіше ідентифікувала себе, як представника української нації та
долучалась до усвідомлення національних цінностей.
|
Технологія реалізації ідеї
|
Інтерактивні форми
навчання, проектна технологія
|
Форми, методи, прийоми, засоби
|
1.
інтелектуальні,
рольові ігри;
2.
тренінги;
3.
вікторини;
4.
конкурси;
5.
благодійні
акції;
6.
проекти;
7.
години
спілкування;
8.
заочні та
очні екскурсії;
9.
робота з батьками;
10. індивідуальний підхід;
11. охорона та зміцнення здоров’я дітей.
|
Результат застосування
|
Як класний керівник, проте я іду в ногу з
часом. Сподіваюсь, що учням не нудно на виховних заходах, і вони принесуть
бажаний результат мені, як вчителю, батькам і суспільству в цілому. усвідомлення учнями єдності власної долі з долею Батьківщини;
- шанобливе
ставлення до державної символіки;
- шанування героїв України;
- знання і повага законів України;
- відповідальність
як важлива риса патріота за долю
Батьківщини;
- розуміння учнем своїх
прав, свобод, обов'язків;
- активна громадянська
життєва позиція;
- віра у духовні сили народу, його майбутнє;
- усвідомлення себе патріотом і громадянином
України.
|
Критерії ефективності
|
Свою виховну діяльність будую у відповідності до
наступних ключових ліній:
- ціннісне ставлення до себе; - ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей; - ціннісне ставлення до праці; - ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави; - ціннісне ставлення до природи; - ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Працюючи з класним колективом, я ставлю перед собою
такі виховні завдання:
-
формування національної свідомості, любові до
рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її
захищати;
-
забезпечення
духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері,
культури та історії свого народу;
-
формування
високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
-
прищеплення
шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та
представників інших націй, які живуть в Україні;
-
виховання
духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї
світоглядницької позиції;
-
утвердження
принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти,
працелюбності та моралі;
-
формування творчої особистості, виховання
цивілізованого господаря;
-
забезпечення повноцінного фізичного розвитку
дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров'я;
-
виховання поваги до Конституції, законодавства
України, державної символіки;
-
формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку
між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
-
формування екологічної культури людини,
гармонії її відносин з природою;
-
розвиток індивідуальних здібностей і талантів
молоді, забезпечення умов їх самореалізації;
-
формування у дітей і молоді уміння
міжособистісного спілкування та підготовки до життя в умовах ринкових
відносин.
|
Наукові джерела
|
1. Концепція національно-патріотичного виховання від16.06.2015р.
2. Національна
ідея в становленні громадянина – патріота України (програмно-виховний контекст).
Київ, 2014р.
3. Програма
українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. Київ, 2014р.
4. Концепція громадянського
виховання
5. Концепція національного виховання
6. Закон України “Про загальну
середню освіту ”
7. Коновалова М.В. Тематичні класні
години ( національно – патріотичне та громадянське виховання) 5 – 11 класи .-
Харків : «Видавнича група Основа.» , 2011р.
8. Пахомова А.О. Українська державність:
історія і сучасність // Виховна робота.- 2007.-№9.
9. Людина починається з добра. Виховні години для
учнів 5-9 класів / Упорядник Г.С.Грай. - Тернопіль: Астон, 2004. - 176с.
10. Володарська М.О. Інноваційні
технології на уроках громадянської освіти / М.О. Володарська. – Х.: Основа,
2008. – 122 с.
11. Гарнійчук В. Сутність і структура
патріотизму старших підлітків / В.Гарнійчук // Управління освітою (Шкіл.
світ). – 2009. – № 20. – С. 22-23.
12.Дем’янюк Т. Інноваційні технології
громадянського виховання / Директор школи. – 2008. – № 10. – С.
10-12.
13.Дубина
М., Руденко Ю. Патріотичне виховання молоді // Освіта України. – 2006. –
№ 8. – С. 5.
|
Висновки
|
Головне – створити в людині Людину. Це
як збудувати храм, що завжди не просто. Для цього потрібно змінити свою
свідомість, перейти на інший рівень. Одягти інші окуляри. Інакше подивитися
на світ. Але тільки так можна і себе вдосконалити і допомогти іншим досягнути
життєвого успіху.
Майбутнє України належить зараз саме тим, хто сидить
за партами, тому надзвичайно важливо сьогодні виховувати людину –
патріота, якій притаманні почуття внутрішньої свободи та гордості за
свою країну.
|
ОПИС ВИХОВНОЇ
СИСТЕМИ КЛАСУ
|
|
«Формування
соціального досвіду учнів на основі патріотичного виховання»
|
|
Компоненти структури
|
1) національно-патріотичне виховання;
2) розвиток громадської активності;
3) години спілкування ;
4) робота з батьками;
5) індивідуальний підхід;
6) охорона та зміцнення здоров’я дітей.
|
орієнтаційно-цільовий
компонент
(стратегічна ціль
(державна стратегія виховної політики, генеральна мета виховання; етапи становлення та розвитку виховної
системи; конкретизація цілей виховання відповідно до етапів виховання, місце і роль класу у виховному просторі освітнього закладу)
|
У сучасному
житті приділяється багато уваги національній
самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ,
участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження
культури, традицій, збереження мови, народу.
Тому вбачаю провідною ідеєю
досвіду формувати в учнів почуття патріотизму, самовідданості,
активної громадянської позиції,
особистої відповідальності за долю та
єдність країни; сприяти розвитку навичок комунікації, соціальної
компетентності, виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і
поняття честі, бути добрим і стійким, духовно багатим, морально благородним. На цьому
зосереджуються зусилля всієї системи виховання, формування особи нового типу
суверенної держави.
Тому ставлю перед собою такі завдання:
-
формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу,
бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
-
забезпечення духовної єдності
поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії
свого народу;
-
формування високої мовної
культури, оволодіння українською мовою;
-
прищеплення шанобливого ставлення
до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які
живуть в Україні;
-
виховання духовної культури
особистості, створення умов для вибору нею своєї світоглядницької позиції;
-
утвердження принципів вселюдської
моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та
моралі;
-
формування творчої особистості, виховання цивілізованого господаря;
-
забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та
зміцнення їхнього здоров'я;
-
виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної
символіки;
-
формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи,
правами людини та її громадянською відповідальністю;
-
формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;
-
розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов
їх самореалізації;
-
формування у дітей і молоді уміння міжособистісного спілкування та
підготовки до життя в умовах ринкових відносин.
У виховній роботі зі своїми учнями я
керуюся Концепцією
національно-патріотичного виховання від16.06.2015р.,
Національною ідеєю
в становленні громадянина – патріота України (програмно-виховний контекст).
Київ, 2014р., Програми українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. Київ, 2014р.
Для
зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на
необхідності виконання правил для учнів.
Привчати дітей до
систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним
обговоренням на годинах спілкування.
Зміцнювати здоров’я
дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури,
спортивних секцій, ранкової зарядки.
З
метою вивчення природи рідного краю організовувую екскурсії і походи.
Виховувати повагу
до вчителів, старших, батьків.
На початку
роботи з п’ятим
класом проводила анкетування, особисті зустрічі з кожним із батьків,
щоб краще дізнатися учнів. Завдяки цим заходам, клас – згуртований, дружний.
|
гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент
(досягнення стратегічних цілей у вихованні
через конкретизацію завдань у контексті
педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)
|
Виховання
патріота – завдання надзвичайно складне, тому вимагає належної змістової
наповненості занять з учнями, зорієнтованості на новизну інформації та
різноманітні види пошукової, розвиваючої, творчої діяльності.
Відносини
з дітьми будуються на принципах співробітництва, співтворчості і пам’ятаю, що
вчитель може допомогти дітям розвивати почуття прекрасного, пробудити творчі
сили. Розуміючи важливість виховної діяльності класного керівника,
потрібно відповідально виконувати свої обов’язки, докладати всіх
зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості,
взаємодопомоги і взаємоповаги. доброзичливості, толерантності
і мало виховний простір Мною була визначена тема: «Формування соціального досвіду учнів на основі національно-патріотичного виховання».
Його мета – У сучасній соціокультурній ситуації, яка склалася в
Україні, головною домінантою системи національного виховання є формування
соціальної ментальності особистості як її стрижня, який передає самовідчуття,
самобачення дитиною свого місця в соціумі. Виховання молодої людини - патріота
України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну,
правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати і
цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки,
сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, бути
конкурентоспроможним, успішно самореалізуватися в суспільстві як громадянин,
сім'янин, професіонал, носій української національної культури.
Передача молодому поколінню
соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної
ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування у особи рис
громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності,
моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної
культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту.
У виховній роботі зі своїми
учнями я керуюся Концепцією
національно-патріотичного виховання від16.06.2015р.,
Національною ідеєю
в становленні громадянина – патріота України (програмно-виховний контекст).
Київ, 2014р., Програми українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. Київ, 2014р.
Узявши його до уваги
та, врахувавши власний досвід роботи, я створила модель учня-патріота.
Отже, особистістю з
чітко сформованими почуттями громадянськості й патріотизму, на мою думку, є та людина, яка:
1) любить свою Батьківщину і народ;
2) яка знає
історію, культуру своєї країни;
3) духовно та фізично
здорова;
4) здатна
саморозвиватися;
5) має культуру
думки і мови;
6) має
соціально-активну позицію громадянина;
7) дотримується
духовних, правових, загальнолюдських законів;
8) творчо мислить.
Основні напрями в роботі з
національно-патріотичного виховання вбачаю в:
-формуванні уявлень про сім’ю,
родину, рід і родовід;
- вивченні краєзнавства;
- ознайомленні з явищами
суспільного життя;
- формуванні знань про історію
держави, державні символи;
- поглибленні знань про
людство.
В процесі моєї роботи
створився певний стиль відносин з дітьми:
• Не забороняти, а направляти;
• Не управляти, а співуправляти;
• Не змушувати, а переконувати;
• Не командувати, а організовувати;
• Не обмежувати, а
надавати свободу вибору.
Свою діяльність по формуванню
класного колективу я умовно розбила на декілька стадій, які взаємозв'язані
між собою.
Стадії формування класного
колективу:
Вивчення класу, постановка
цілей і завдань виховної роботи.
Організація класного
самоврядування, створення класних традицій, встановлення правильних взаємин
із загальношкільним колективом.
Встановлення сприятливого
психологічного мікроклімату в класі.
Для мене мій клас, як і для
кожного іншого класного керівника, його клас, - найкращий, найулюбленіший, не
дивлячись на те, що завдає багато клопоту та переживань, але разом з тим
неповторний та унікальний.
Виховна робота у нашому
класі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми роботи класного
керівника (години спілкування, класні збори, свята, виставки-конкурси,
виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри) та
нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок,
пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.).
Усвідомлюючи, що класний керівник є для підростаючого покоління духовним
посередником між суспільством і дитиною, прагну створити сприятливі умови для
формування особистості, внести необхідні корективи у процес виховання,
скоординувати зусилля педагогів, сім’ї, соціуму. В своїй роботі керуюсь
принципом: допомогти дитині знайти
свій ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності,
творитиме своє життя, зростатиме духовно, творчо, інтелектуально й
самовдосконалюватиметься.
Розуміючи важливість
виховної діяльності класного керівника, відповідально виконую свої обов’язки,
докладаю всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і
творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності. У
своїй діяльності використовую різноманітні традиційні та інноваційні форми
виховної діяльності - головне, щоб вони давали бажаний результат. Серед них:
інтелектуальні, рольові ігри, тренінги,
вікторини, конкурси, благодійні акції, проекти, години спілкування, заочні та
очні екскурсії.
Доволі часто у виховній роботі використовую мультимедійні презентації,
відео, кліпи .
Форми застосування комп’ютерних
технологій на годинах спілкування
дозволяють формувати та розвивати в учнів такі компетентності: саморозвиток
та самоосвіту інформаційну, комунікативну,
полікультурну діяльність. Використання ІКТ-не самоціль, не данина моді. Це -
потреба часу. Сучасному суспільству потрібна компетентна особистість ,здатна
брати активну участь у розвитку економіки, науки, культури.
|
організаційно-педагогічний компонент
(педагогічні умови
ефективності виховного процесу)
|
Патріотичне виховання дитини
забезпечується через активну діяльність. Залучаючи дітей до участі в
різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них
громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності
педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої
зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до
праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження
історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися,
участь у волонтерських акціях. Цьому сприяє активна участь класу в таких
загальношкільних заходах:
Акції: «Лист воїну АТО», «Від серця дитини до серця воїна», «Подарунки
воїнам АТО», «Чужої біди не буває», «Запали свічку пам’яті», «Діти дітям»
·
Операції:
«Милосердя», «Дитяча турбота», «Я – хозяїн НВК», «Чисте подвір’я»,
«Зелений паросток майбутнього» .
У роботі з вихованцями застосовую активні та
інтерактивні методи виховання, технологію педагогічної підтримки та
партнерства, що дає позитивні результати, бесіди на
морально – етичні теми, тренінги, тестування, вікторини, усні журнали, ділові
ігри, «метод проектів». При цьому враховую психічні та
фізіологічні особливості своїх учнів. Тренінгові заняття, проектні
технології створюють унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і
самостійності вихованців, стимулюють їхню природну допитливість й творчий
розвиток.
|
практично-діяльнісний компонент
(стратегії та методи
виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні,
масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)
|
Були проведені години спілкування: «Ми
нація єдина - твої ми діти, Україно», «Здоров’я і спорт поруч йдуть», «Я
гордий тим, що українець «Безпечний рух – запорука життя », «Синельниківщина у роки війни», «На
захисті рідної землі». Тренінгове заняття «Добро починається з тебе».
Разом з класним колективом
провели виховні заходи: «Квітни в мирі
ріднокрай», «Вчитель, перед іменем твоїм», «Герої не вмирають».
Розпочата робота над класним
проектом «Добро починається з тебе», продовжується участь учнів в шкільних
проектах «Здорове дозвілля складова здорового способу життя», «Ми всі –
Україна».
Моя
виховна робота передбачає екскурсії на підприємства, в музеї, на виставки. Це позитивно впливає на їх естетичні смаки та
вподобання.
Самоврядування для учнів –
справжня школа демократії, школа громадянського становлення підростаючого
покоління. Успішно діє в моєму 5 класі
учнівське врядування. За моніторинговими дослідженнями в класі досить високий
рівень розвитку врядування (76%), класний колектив високо організований
(81%), рівень вихованості класу (К=4,3), відповідальність членів колективу за
шкільні справи - 78%.
У становленні та розвитку учнів
спираюсь на співпрацю з батьками. Реалізація
виховних цілей відбувається за схемою
«учень-----клас------сім’я». Батьківський комітет працює разом
із класним керівником, бере участь в організації класних заходів,
співпрацюємо з органами шкільної
дитячої організації «Промінь» та адміністрацією НВК. У роботі з батьками
використовую колективні та індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим
столом», тренінги, взаємовідвідування,
Батьківський день. Під час проведення
батьківського всеобучу знайомлю батьків із новинками педагогічної
літератури з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделюю
педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язати родинні конфлікти,
що виникають у
спілкуванні дітей і батьків. Найбільш
ефективною є допомога батьківського комітету в оновленні та поповненні
матеріально-технічної бази класу.
Індивідуальний підхід
Безумовно,
серцевиною виховного процесу є особистість дитини, і вихователь повинен
поважати почуття власної гідності кожного учня, його індивідуальну життєву
мету, запити, нахили, інтереси, характер, створити сприятливі умови для його
самовизначення, самореалізації та розвитку.
Роздуми,
постійний пошук, розуміння відповідальності та важливості роботи з
колективом, намагання зробити її цікавою і для дітей, і для себе допомогли
мені визначити пріоритет одних проблем над іншими, знайти шляхи їх вирішення,
прогнозувати та діагностувати підсумки.
Виховну систему класу будую таким чином, щоб сформувати
інтелектуальний, моральний, комунікативний, естетичний і фізичний потенціали
учнів, які володіють цілісною системою знань про навколишній світ,
практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами і
методами самопізнання і саморозвитку, ціннісними ставленнями до себе, до
соціуму, навколишньої дійсності, що є складовою національно-патріотичного
виховання.
|
діагностико-результативний компонент
(очікувані результати,
критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування системи)
|
Певну роль у формуванні правильної думки про негативні якості і вчинки, у
профілактиці серед учнів відіграють тематичні виховні години, при проведенні
яких намагаюсь залучати учнів до активного обговорення цієї теми. З
пропаганди здорового способу мною розроблено цикл годин спілкувань: «Здоров’я
– це життя, рух та красота», «Наше здоров’я у наших руках», «Продукти
харчування-наші друзі і вороги», «Здоровий спосіб життя. У чому він
полягає?».
Учні мого класу стали активними
учасниками акції «Спасибі – ні!», та
загальношкільного проекту «Здорове дозвілля – складова здорового
способу життя».
Після проведення таких
позакласних заходів я помітила, що дівчата та хлопці стають більш
зацікавленими, і мої поставлені цілі мають свої результати.
Не одноразово переконуюсь у тому, що розуміючи
порухи душі й сердечні переживання дитини, її почуття, прагнення, і входячи в
життя вихованців як своя, близька людина, справжній педагог зуміє зайнятися
глибинним вихованням дитини, коли сама дитина стає його соратником у цьому
процесі. Розуміти дітей – означає володіти щонайвищою майстерністю їхнього
виховання. Хто виховує хороших людей, той і перемагає. Ми повинні піднятися
до розуміння того, що кожна дитина, кожен учень – це Особистість, яку ми
повинні відчути серцем, підтримати в разі необхідності, вселити надію на
щасливе майбутнє.
|
Структурно-функціональна чи
організаційно-педагогічна модель системи (якщо є)
|
|
Програма
«Ми всі - Україна»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Найважливішими завданнями
українського суспільства було і є виховання покоління гуманістів і патріотів,
для яких найвищим ідеалом є єдність особистих та національно-державних
інтересів.
Актуальність програми
Сьогодні наша
країна протистоїть ворогу і єднається навколо головних цінностей – незалежності
і свободи. Кожен з нас по мірі своїх сил
може допомагати воїнам Збройних Сил України, бійцям добровольчих батальйонів, пораненим у
лікарнях і шпиталях та людям, які вимушені були покинути свої домівки через
бойові дії у східних регіонах України. Відтак,
патріотичне виховання учнівської молоді стає пріоритетною
складовою процесу формування
громадянина України,
справжнього спадкоємця і продовжувача
національних традицій з активною
громадською позицією, відповідального за долю своєї країни. Патріотизм
- одне з найголовніших людських
почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до
своєї Вітчизни, рідної землі, свого
народу, бажання зберегти і готовність захистити цілісність держави.
Мета
і завдання програми
Метою Програми
є формування патріотизму, самовідданості, активної громадянської
позиції, особистої відповідальності за долю та
єдність країни; сприяння розвитку волонтерського руху серед дітей та дорослих,
залученню їх до посильної допомоги переселенцям зі східних областей
України, мешканцям в зоні
антитерористичної операції, воїнам, які
виконують військовий обов’язок в
зоні АТО, пораненим бійцям.
Основними
завданнями Програми є:
-
виховання
у дітей
шкільного віку почуття
патріотизму;
-
організація
виховної роботи та змістовного дозвілля патріотичного спрямування учнів;
-
надання
допомоги переселенцям зі східних областей України, мешканцям в зоні антитерористичної операції, воїнам, які
виконують військовий обов’язок в
зоні АТО, пораненим бійцям;
-
посилення
моральної складової в загальній системі
формування у молоді національної гідності, готовності до виконання
громадянських та конституційних
обов’язків, особистісних рис громадянина української держави;
-
виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності,
поваги до Конституції України, Законів
України;
-
виховання
у дітей шанобливого ставлення до державних
символів – Державного Герба України, Державного Прапора України і
Державного Гімну України, почуття громадянства, формуванню національної
свідомості, належності до рідної землі;
-
забезпечення
духовної єдності поколінь, підтримка та
пропагування сімейних та народних
цінностей;
-
здійснення методичного супроводу реалізації завдань
патріотичного виховання;
-
створення
та наповнення інформаційних
ресурсів з питань патріотичного
виховання.
Провідною ідеєю
програми « Ми всі - Україна»
є виховання в учнів почуття гордості за українську державу, патріотизму, сучасної національної
ідентичності, національної гідності,
визнання духовної єдності населення всіх
регіонів України, відданості та вірності українському народові, готовності до
захисту України, забезпечення її суверенітету, територіальної цілісності та
недоторканості.
Термін реалізації програми
2015 – 2021 роки
Програма
складається з таких розділів:
Розділ І
«Ми –
українці – єдина сім’я». (5-7
класи).
Розділ ІІ
«Я –
громадянин України і гордий тим». (8-9класи).
Розділ ІІІ
«Плекаємо в собі громадянина України» (10-11
класи).
За п’ять років роботи з класом за
цією програмою я очікую отримати наступні
результати:
-
сформувати потребу кожного учня до самореалізації в житті сім'ї,
школи, країни;
- сприяти становленню громадянської позиції та вмінню її
відстоювати;
- формувати риси загальнолюдської
моралі як основи духовності майбутнього національно свідомого громадянина
України.
Виховання
особистості підлітка в контексті даної програми вимагає реалізації таких
завдань:
- формування
національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання
працювати задля держави, готовності її захищати;
-
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки —
матері, культури та історії свого народу;
- формування
високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
- прищеплення шанобливого ставлення
до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які
живуть на території України;
- виховання
духовної культури особистості, створення умов для формування її світоглядної
позиції;
-
утвердження принципів загальнолюдської моралі: правдивості, справедливості,
патріотизму, доброти, працелюбності та інших доброчинностей;
- формування
творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;
- виховання
поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
- сприяння
глибокому усвідомленню взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її
громадянською відповідальністю.
Зміст
основних напрямів реалізації програми
Розділ І
«Ми – українці – єдина сім’я». (5 -7 класи)
Ключові тези
- Становлення
громадянина-патріота.
- Виховання
любові до батьківщини, рідного краю.
- Ознайомлення
зі змістом понять «народ», «нація», «держава».
- Багатовікова
історія творення держави України.
- Народні та національні
символи України.
Орієнтовні методи та форми
організації діяльності класного колективу
1.Години спілкування з використанням комп’ютерних
презентацій : «Україна – єдина країна», «Ми – нація єдина, твої ми
діти, Україно!», «Є край, де найкращі у світі пісні, і цвітом чарує калина, де сонечко
вперше всміхнулось мені, - це дім мій - моя Україна!», «Україна
пам’ятає», «На захисті рідної землі».
2.Анкетування, тести, співбесіди.
3.Гра - подорож «Люби, шануй, оберігай усе, що
зветься Україна».
4.Ігрові програми «Скриня народної мудрості», «Що я знаю про
Україну?».
5.Конкурси поезій, малюнків «Я малюю Україну», «Кожна дитина має право», «Любове моя, Україно!».
6.Екскурсії до історичного етнографічних, художніх, краєзнавчих музеїв регіону та країни.
7.Зустрічі з талановитими
й цікавими людьми міста «Почесні громадяни нашого міста», «Герої для нас як приклад».
8. Усні журнали: «Пам’ятай:
тільки мати й Вітчизна у світі одна», «Державні та народні символи
України», «Україна від козацьких часів до сьогодення».
9. Батьківські
збори «Українські народні традиції в сімейному вихованні».
10.Проект
«Добро починається з тебе!»
11.Благодійні акції.
Розділ ІІ
«Я – громадянин України і
гордий тим». (8-9 класи)
Ключові тези
- Виховання громадянських якостей особистості, духовно осмисленого
патріотизму, який поєднує любо до рідного краю, Батьківщини, народу, повагу до
законів України, активної громадянської позиції.
- Формування
державницького світогляду особистості.
- Формування
відчуття своєї належності до України.
- Формування
почуття громадянської гідності, національної свідомості й самосвідомості
особистості.
- Формування інформаційної компетентності й культури особистості.
Орієнтовні методи та форми
організації діяльності класного коллективу
1.Години спілкування з використанням комп’ютерних презентацій: «Волю не дають, а зберігають», «Створи
себе і державу», «Моя найкраща
в світі сторона – чарівна, неповторна Україна», «Українці –
європейська нація», «Україна
у світовому та європейському вимірах».
2. Круглий стіл «Знати і виконувати закони Ураїни», «Мої права, мої обов’язки».
3.Круглий стіл для батьків «Народна педагогіка та її основні принципи, форми й метод виховання».
4. Вечір – реквієм « На захисті рідної землі»,
«Герої не вмирають», «Повертайтесь живими!»
5. Анкетування «Я і Україна», «Мої цінності».
6.Проекти « Моя земля
– Синельниківщина», «Україна – єдина країна», «Моє
місто в майбутньому».
7. Розмови в колі «Пишаємося подвигами Небесної сотні», «Що значить бути патріотом», «Свобода
чи вседозволенність».
8. Волонтерські акції
9. Рольові ігри «Я – член міської громади», «Якби я був народним депутатом України».
Розділ ІІІ
«Плекаємо в
собі громадянина України» (10 – 11 клас)
Ключові тези
- Формування
громадянського і державницького світогляду особистості, її мовної компетенції.
- Формування активної громадянської позиції.
- Виховання прагнення жити в Україні, пов’язувати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її
становлення як суверенної і незалежної, демократичної, правової і соціальної
держави, захищати її, працювати на її благо.
- Виховання
поваги до Конституції України та законів держави.
- Виховання
поваги й толерантного ставлення до
представників інших етносів,
віросповідань і культур.
- Навчання
визнання пріоритету прав людини, виховання поваги до цінностей демократичного
суспільства.
Орієнтовні методи та форми
організації діяльності класного колективу
1.Години спілкування з використанням комп’ютерних
презентацій: «Вивчаємо Конституцію України», « Я - громадянин
суверенної України», «Роль
особистості в історії держави», «Патріотизм
– нагальна потреба України», «Український менталітет, його сутність».
2.Тренінги «Вчимося бути справжніми українцями», «Я – ЛІДЕР»,
3. Ток – шоу «Я - сучасний політик, якою я бачу свою державу», «Ми – громадяни».
4.Круглий стіл «Я –
громадянин свого міста. Мої права й обов׳язки», «Демократія – влада народу, а не олігархів».
5. Години правової грамотності «Що
означає «бути законослухняним громадянином
держави?», «Знати й виконувати Закони України».
6. Рольова гра «Якби я був Президентом України…», «Презентуємо себе».
7. Лекція для батьків «Українська козацька
система виховання й розвитку −глибоке самобутнє явище»
, «Родина, сім’я-невгасаюче вогнище духовності, осередок української нації».
8. Благодійні акції.
Виховні заходи
«Ми
– нація єдина, твої ми діти, Україно!»
( година
спілкування для учнів 5 класу)
Мета. Розширити поняття про єдність, незалежність і
суверенність нашої держави та роль у цьому українського козацтва;
розвивати в учнів бажання брати
посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави;
виховувати майбутнього захисника
своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної,
цілісної держави та захисту її кордонів.
Обладнання: Державні Символи України. Картинки з краєвидами України,
презентація до години спілкування, відеоролики про Україну, мультимедійний
проектор.
Хід заходу
Живи, У країно! Живи для краси,
для сили, для правди, для волі!
В. Сосюра
І.
Організаційний етап.
Учні розташовуються в класній
кімнаті.
Лунає
пісня «Як у нас на Україні».
ІІ.
Мотивація виховної діяльності учнів.
1.
Вступне слово вчителя.
Вчитель. Дорогі діти,
Рада всіх я вас
вітати!
В новому році. Сьогодні ми з вами помандруємо у світлу і чарівну країну.
У всіх
людей одна святиня,
Куди
не глянь, де не спитай,
Рідніша
їм своя пустиня,
Аніж
земний в чужині рай.
Їм
красить все їх рідний край.
Нема
без кореня рослини,
А нас,
людей, без Батьківщини.
М.
Чернявський
- Про яку
святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
- А якщо ми
складемо перші літери кожного рядка, яке
слово ми утворемо?
-Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що
буде йти мова на нашому
першому уроці? (Про
нашу Батьківщину – Україну.)
Перегляд
відеоролика з піснею про Україну.
2. Повідомлення
теми години спілкування.
Вчитель. Діти, тема нашої години спілкування «Ми – нація єдина, твої ми діти, Україно!».
Учениця. Лиш у єдності, знаємо, треба нам йти,
Щоб нове будувати майбутнє.
Не діліться по вірі і мові, брати!
І тоді буде вдача супутня.
Ми єдині в думках і ми вільні у них.
Не керуйтесь “совковим диктатом”!
Що збудуємо ми, не збудують вони,
Лиш єдину мету треба мати.
ІІІ. Основна частина
Вчитель. Яка ж наша Україна? Про це ми
дізнаємося, йдучи стежиною вірша.
1.
Поетична скарбничка
(На дошці –
слова: світі, джерельця, глибокі, сучасні, весела, чудова, Україна, любити,
держава, відкрила, єдина.
Діти підбирають
слова до вірша.)
Знайдіть вірне
слово, щоб продовжити вірш.
Ось небо
блакитне i сонце в зеніті! Моя Україна − найкраща у ...(світі)!
Моя Україна −
це ліс і озерця. Безмежні степи i чарівні... (джерельця)!
Красиві пейзажі
i гори високі, маленькі струмочки i ріки ...(глибокі)!
Моя Україна −
козацькая слава! Така волелюбна i мирна…(держава)!
Вона дорога
нам, i рідна, i мила. Бо світ перед нами великий... (відкрила)!
Вітчизно свята,
дорога Україно, для кожного з нас ти у свiтi... (єдина)!
2. Конкурс «Чи знаєте ви?»
Вчитель читає запитання, а учні дають відповіді
1.
Герб України. (Тризуб)
2.
Обрядовий хліб,
який печуть на Великдень. (Пасха)
3.
Найвища гора
України. (Говерла)
4.
Найвідоміший
футболіст України сучасності. (Андрій Шевченко)
5.
Грошова одиниця
України. (Гривня)
6.
Колір прапора
України. (Блакитно-жовтий)
7.
Розписані
великодні яйця. (Писанки)
8.
Швидкий
український танок. (Гопак)
9.
Хто з
українських письменників узяв собі псевдонім − назву своєї національності. (Леся Українка).
Вчитель. Кожна
людина найбільше любить той край, де народилась і
живе. Кожен
пишається своєю рідною країною. Наша держава – Україна,
суверенна і
незалежна, демократична і правова.
- Що ж означає
вислів «Україна – суверенна держава»? (Вона має право
самостійно, без
втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та
зовнішні
справи.)
-
24
серпня 1991 року проголошено АКТ про
незалежність України. Акт проголошення незалежності завершив тисячолітні
прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави.
3. Робота в групах.
Складання асоціативного грона
1
група «Батьківщина».
(Найкраща,
найрідніша, наймиліша, найсвітліша, найчарівніша.)
2
група «Україна».
(Демократична,
незалежна, правова, соборна, вільна.)
3
група «Рідний край».
(Батьківська
хата, колискова, криниця, школа, друзі).
Вчитель: –
Україна – одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5
мільйонів осіб. За цим
показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних
національностей. Поряд з українцями на території України
проживають представники понад 100 національностей.
Демонстрація
відеофрагменту «Україна єдина»
Вчитель: З 7 серпня по 26 серпня 2008 року в Україні була проведена акція «7 природних чудес України».
4. Перегляд презентації «7
природних чудес України».
1.Асканія – Нова
– біосферний заповідник на Херсонщині. Це єдина в Європі ділянка типчаково
–ковилового степу, якого ніколи не торкався плуг.
2.Дністровський
каньон ( Вінницька, Івано-Франківська, Тернопільська, Хмельницька області).
Це – наймальовничіша ділянка Дністра.
3.Подольські
Товтри – національний парк на Хмельниччині.
Товтри – це залишки узбережних рифів, витягнених
паралельно давній береговій лінії. Аналогові у світі немає.
Товтри – це місцева назва скелястої дугоподібної гряди,
висота якої в межах парку сягає в середньому 400 метрів над рівнем моря.
4.Гранітно-степове
Побужжя – регіонально – ландшафтний парк на Миколаївщині. Для створення
унікального ландшафту у долинах цих річок природа працювала понад 3000мільонів
років.
5.Озеро Світязь
– найбільше і найглибше озеро природного походження в Україні. Світязь чимось
схожий на море, у вітряну погоду хвилі тут досягають півтораметрової висоти. (
Волинь).
6.Найбільше озеро Закарпаття – Синевир, яке утворилося 10 тисяч років тому на висоті 989 метрів
над рівнем моря.
7.Гора Говерла –
Карпати без цієї вершини уявити просто
неможливо. Найвища в Україні, вона підносить над країною і манить своєю
величчю.
Вчитель: –
У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності
українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість – як бути Людиною.
5.
Конкурс «Дерево мудрості».
(На гілках виробленого
з паперу дерева висять незакінчені прислів’я.
Учням пропонуємо
закінчити їх).
«Без верби і
калини…» (немає України).
«Людина без
рідної землі…» (як соловей без гнізда).
«За рідний край…»
(життя віддай).
«Та земля мила…»
(де мати народила).
«Жити – …» (Вітчизні служити).
Вчитель: Слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне
– люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати
найвидатніших з поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам'ять, у
душу народу українського.
6. Перегляд презентації «Славетні українці»
Тарас Григорович Шевченко – український поет, філософ, письменник, графік,
художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний
батько сучасного українського народу.
Григорій
Сковорода – педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.
Микола
Лисенко,
український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор
дитячих опер і оперет.
Михайло
Грушевський – історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії
України.
Борис
Патон
- всесвітньо відомий вчений у сфері
металургії і технології металів,
академік, президент Національної АН України, автор технології зварювання
тканин.
Ігор
Тамм
– видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з фізики. Його дитинство пройшло у
Єлисаветграді (нині Кіровоград), закінчив Єлисаветградську
чоловічу гімназію (1913 р.).
Микола
Амосов
– видатний український лікар, учений у сфері серцево-судинної хірургії,
біокібернетик.
Леонід
Каденюк
– перший космонавт незалежної України, Герой України.
Відомі
українські спортсмени:
Сергій
Бубка
(стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва
(спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег Блохін і
Андрій Шевченко (футбол), Ірина
Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика),
брати Віталій та Володимир Клички, Олександр Усик (бокс).
Вчитель: Зараз нашій
країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої
держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до
лав українського війська.
Українська земля пройшла війни та мир, поразки та
перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними
паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір'ю
українців, які свято шанують і люблять її.
Учень. Молюсь за
тебе, Україно, молюсь за тебе кожен час, бо ти у нас одна-єдина, − Писав в
своїх віршах Тарас. Молюсь, − казав він,
щоб у тебе
Не було між людьми війни, щоб завжди було чисте небо
На нашій стомленій землі. Щоб завше у садку смерека
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки, щоб
гомін хвиль послухати Дніпра!
Відео «Молитва за Україну»
ІV. Підведення підсумків години спілкування.
Вчитель: Ви
– майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її
культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і
незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. Україна багатонаціональна, багатомовна, але
Україна єдина.
Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину.
(Демонстрація
відеофрагменту «Я люблю Україну»)
Тренінгове
заняття
ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ
Мета: ознайомити учнів із духовним та
історичним надбанням українського народу, з
основними поняттями доброчинності; показати на прикладах відчуття щастя,
добра; формувати в учнів ціннісні (гуманістичні, громадські, духовні)
орієнтири; популяризувати доброчинність як
практичне втілення духовних надбань людини, національних та
загальнолюдських цінностей.
Обладнання. фліп-чарт, плакати «Наші
правила», «Наші очікування», фломастери, маркери, ручки, папір A3, А4, стікери,
скотч, ножиці,
грамзапис
пісні Теодора Кукурудзи «Світ не без добрих людей»; «Квітка добра».
Структура заняття
№ з/п
|
Види роботи
|
Орієнтовна тривалість
|
Ресурсне забезпечення
|
1.1
|
Привітання.
кколу колу»
|
5 хв
|
|
1.2
|
Знайомство. Вправа «Снігова куля»
|
5 хв
|
|
1.3
|
Прийняття правил
|
15 хв
|
Аркуші паперу А4, фломастери,
плакат «Наші правила»
|
1.4
|
Вступ. Очікування. Вправа «Квіткове поле»
|
10 хв
|
Плакат
«Наші очікування», стікери у вигляді квіточок, фломастери
|
2.1
|
Основна частина. Легенда
про доброту.
|
5 хв
|
|
2.2
|
Вправа «Добрий світ»
|
20 хв
|
Аркуші паперу А4, фломастери
|
2.3
|
Рольова гра «Планета Добряндія»
|
30хв
|
Аркуші паперу A3, А4, фломастери, маркери
|
2.4
|
Гра-руханка
|
10 хв
|
|
2.5
|
Вправа «А якщо…»
|
10 хв
|
|
2.6
|
Вправа «5 добрих справ»
|
10 хв
|
Аркуш паперу А4, ручки, скотч
|
2.7
|
Вправа «Квітка Доброти»
|
5 хв
|
Плакат «Квітка Добра», стікери у вигляді пелюсток, фломастери або
ручки
|
3.1
|
Підсумок. Вправа «Віночок»
|
5 хв
|
Плакат «Наші очікування», стікери у
вигляді квіточок, фломастери або ручки
|
3.2
|
Заключне слово тренера. Вправа «Побажай добра собі і
всім»
|
5 хв
|
Хід тренінгу:
І. Вступна
частина.
1.Привітання
учнів.
Діти встають у коло, тримаються за руки:
Учитель.Я всміхаюсь сонечку,
Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику,
Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра!
2.Повідомлення
теми і мети тренінгу.
Учитель. Діти,
сьогодні ми з вами поговоримо про доброту. Доброта, чуйність,
уміння розуміти чужий біль, вчасна підтримка у важку хвилину, розрада добрим
словом та вчинками — складові характеру нашого народу.
Заплющіть, будь ласка, очі, подумайте про щось добре,
приємне для вас, повторюйте
за мною:
«Я спокійний...
Я розумний...
Я щасливий...
Я впевнений у собі...
Я маю чуйне серце...
Я віддаю його добрим справам...
У моїй душі живуть Віра, Надія, Любов...
Я вірю в добро...
Я сподіваюся, що світ стане кращим...
Я люблю життя...»
Розплющіть очі, подаруйте один одному посмішку.
Тож тема нашого тренінгу «Добро починається з тебе».
3. Знайомство
«Снігова куля»
Перший учень називає своє ім’я, другий - ім’я першого,
потім своє, третій - ім’я першого, другого, потім своє, і т.д.
4. Прийняття
правил
Учитель. Для того, щоб наша робота була плідною
і цікавою, ми повинні встановити правила. Я буду записувати, а ви називайте
правила, за якими ми будемо працювати.
( Правила
записуються на аркуші паперу, вивішуються на дошці).
—бути
позитивним;
—говорити
від свого Імені;
—не
критикувати;
—бути
активним;
—дотримуватися правила
«піднятої руки»,
—правило
«Усмішка»
5. Очікування. Вправа «Квіткове поле».
Зараз я вам
роздам квіточки. На розданих квіточках ви повинні написати, що ви очікуєте від
тренінгу. Прикрипіть квіточки на аркуш
паперу, щоб утворилося квіткове поле. Озвучте написане.
• Про що говорить наше квіткове поле?
(Відповіді учнів.)
ІІ. Основна
частина.
1.Легенда про доброту
У старі
часи жила молода дівчина. Вона була дуже самотня. І звернулася тоді
дівчина до доброго чарівника із проханням про подругу, що
супроводжувала б її все життя. Чарівник пообіцяв виконати прохання
рано-вранці, залишивши дівчині ніч на те, щоб вона обміркувала, яку подругу хоче мати.
Раннім ранком дівчина прийшла
в сад до чарівника. Він вивів до неї 5 прекрасних дівчат і попросив вибрати
собі у вірні подруги тільки одну. Перша дівчина була дуже багато одягнена. Ім'я
її — Багатство. Друга була дуже гарна. Ім'я її — Краса. Третя увесь час весело
сміялася. Ім'я її — Радість. Четверта була Удачею. А от п'ята дівчина була дуже
непримітною, без дорогого вбрання, без
яскравої краси. Підійшовши до кожної з дівчат, наша героїня заглянула їм
в очі і відразу зробила свій вибір.
• Як ви гадаєте, яку з
подруг вибрала дівчина? Чому?
(Відповіді дітей.)
2. Гра перша. «Добрий світ»
Учні поділяються
на групи. Кожна група отримує
картки з різними словами ( будинок, ліс, річка, джерело). Учні
придумують та малюють казку про добрий літак, будинок, ліс, річку,
джерело. За малюнками представники різних груп розповідають свої
казки-мініатюри.
Виступ учнів.
3. Рольова гра « Планета
Добряндія»
Учитель.
Для виконання наступних завдань створимо 4 групи за принципом:
літо, осінь, зима, весна. Ми знаємо, що в усіх казках засуджується зло, а
перемагає завжди добро. Тож пропоную доторкнутися до казки і
створити казкову планету Добряндію. І не просто створити, а:
а) уявити і намалювати;
б) описати характер жителів;
в) написати закони, за якими вони живуть;
г) розіграти ситуацію, коли жителі нашої планети
потрапили на їхню
планету.
2.Презентація
кожної команди.
3.Висновок:
— Чи можуть закони цієї планети бути запозичені нами?
4.Гра - руханка
«Австралійський дощ»
Учасники стають
у коло. Ведучий запитує: «Чи знаєте ви ,
що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо який він.Зараз по колу ланцюжком ви будете
передавати мої рухи. Коли вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте
уважні».
-
В Австралії піднявся вітер (ведучий тре
долоні).
-
Починає накрапати дощ (клацання
пальцями).
-
Дощ посилюється (почергове плескання
долонями по плечах).
-
Починається справжня злива (плескання по
стегнах).
-
А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).
-
Але що це? Буря стихає (плескання по
стегнах).
-
Дощ стихає (плескання долонями по
плечах).
-
Лише рідкі краплі падають на землю
(клацання пальцями)
-
Тихий шелест вітру (потирання долонь).
-
Ура! Сонце! (руки догори).
5.Вправа «А якщо...».
Учитель. Зараз ми з вами об’єднаємось в пари. Я роздам
вам ситуації, які надруковані на
окремих картках
і даються у довільному порядку.
Завдання:
знайти ознаки доброти в пропонованій ситуаці.
Друг занедужав, одержав погану оцінку, поділився
яблуком, прийшов у гості, зателефонував,
запропонував грати в гру, просить поділитися печивом, запросив у гості, ви не можете
виконати прохання друга, ви входите в клас,
ви зустрілися після розлуки, друг штовхнув вас, на заміні ви хочете
взяти участь у грі, сусід засмучений, сусід скривдив вас.
Виступи дітей.
6. Вправа «5 добрих справ»
Учитель.
Я пропоную вам об’єднатися в групи за принципом: 1,2,3,4,5.
На роздані аркуші паперу прикласти свою
долоню й обвести. Акуратно обірвати по контуру, щоб вийшла красива долонька. На
долоньці написати
добру справу. У своїх групах-колах презентувати свою добру справу.
Висновок:
• Чи приємно робити добрі справи?
(Учні презентують свої добрі справи.)
Учитель. Ми
можемо зробити себе щасливими своїми руками. Робити добрі справи
приємно. І добро від нас повертається добром до нас. Ми щасливі,
коли робимо добрі діла. Тож прикріпіть ваші долоньки на дошку.
Учні
прикріплюють долоньки на дошку
7. Вправа «Квітка добра»
Учитель.
Діти ви отримали
аркуші у формі пелюстки, на яких треба написати слово, що характеризує людину і
починається частинкою «добро». Кожен виходить до дошки і
прикріплює пелюстки.
Відповіді дітей
3.
Підсумок
1.Вправа
«Віночок»
Учитель.
На одержаних квіточках запишіть свої враження від заняття. Висловіть
ці враження усно. Прикріпіть квіточки вгорі над квітучим
полем сподівань, щоб утворився віночок успіху.
2.Заключне слово вчителя. Вправа
«Побажай добра собі і всім»
Учитель.
Запам'ятайте
такі слова: «Людина живе лише один раз, і
так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І що б не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам'ятайте, що
ви живете на планеті Земля і носите
ім'я Людина. А людина починається з добра. І творити добро — значить бути щасливим». Отже, я бажаю
собі і вам усім щастя. А зараз
продовжуйте по колу бажати собі та один одному добра, починаючи
словами: «Я бажаю собі і всім вам...». (Оплески.)
Урок мужності присвячений Дню Захисника України
«На захисті рідної землі».
(Для учнів 5-го класу)
Автор: Нежуріна О.Ю.,
класний керівник 5-го класу, Синельниківського навчально-виховного комплексу
«Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад».
Мета: виховувати
глибокі патріотичні почуття, причетність і відповідальність за все, що відбувається в країні, вдячність тим, хто
віддав за неї життя; формувати активну громадянську позицію школярів щодо
єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів, повагу, толерантність до
інших народів, віру в краще майбутнє
України.
Наочне оформлення: національна символіка: Державний Прапор, вишиті рушники. Малюнки дітей.
Музичне оформлення: пісня «Україна» музика і слова Т.
Петриненка, пісня і відеокліп «Україна – це ми», Олег Вінник
«Перлина Україна», відеофільм «Дай Боже
нашим солдатам», відеокліп «Україна», відеокліп «Повертайтесь живими», Моцарт
«Реквієм», пісня «Мамо, не плач» слова О. Максимишин, музика М. Олійника,
відеокліпи «Любіть Україну», «Земля роду нашого».
Технічні засоби: мультимедійний проектор.
Форма проведення: вечір –
реквієм.
Хід
заходу
(
Звучить пісня Т. Петриненко «
Україна»).
Демонстрація
відеокліпу «Україна».
Учениця: Тобі, Україно, мій мужній народе,
Складаю я пісню святої свободи.
Усі мої сили і душу широку
Й життя я віддам до
останнього кроку,
Аби ти щаслива була, Україно,
Моя Батьківщино!
14 жовтня ми впершевідзначаємо
День Захисника України. І сьогодні наш захід присвячений воїнам, які захищають
незалежність нашої держави.
Вчитель: З березня 2014
року наша країна знаходиться в стані
неоголошеної війни. Багато страждань випало на долю нашого народу за цей час,
але він проявив свій незламний дух.
Сьогодні на Сході України йдуть військові дії, точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє
України. Сили АТО
протистоять терористам. На полі битви – захисники, воїни.
Вони мужні, сміливі, хоробрі. Не шкодуючи власного життя,
захищають неньку Україну. Це
бійці, що зі зброєю в руках захищають крихкий східний кордон України,
лікарі, які в мирний час повертають поранених в АТО з того світу, волонтери, на
плечах яких тримається наша армія.
(Перегляд
відеофільму. «Дай Боже нашим солдатам»)
Учениця: Багато синів нашого міста та району пішли виконувати свій
обов’язок перед Батьківщиною.
Вони з гідністю несли і несуть бойову службу в лавах Збройних Сил
України.
Учень: Серед
них і випускники нашого НВК.
(
Інформація про випускників НВК, які служать в зоні АТО).
Вчитель: Нещодавно
відбулась зустріч учнів та вчителів з випускниками нашого НВК, воїнами
АТО. Ми пишаємось ними, і
благаємо, повертайтесь будь ласка живими. Батьківщина і ми чекаєм на вас.
Учениця 11 класу написала вірш, який так і
називається «Повертайтесь живими»
(Учениця
читає вірш «Повертайтесь живими»).
Повертайтеся
живими!
Молитися я не втомлюся
За Україну і за Вас.
Вам до землі я поклонюся,
солдати, Ви - це все для
нас.
Спасибі, що ходжу до
школи,
а не шукаю укриття.
Спасибі вам за спокій
вдома,
просто спасибі за життя.
Для нас немає тут
загрози:
тут тиша, мир, а там -
війна...
І біль,
і страх, і сум, і сльози,
смерть, жах, скалічене
життя.
Лиш три години розділяють
Вас від домівки і родин,
що щиро люблять і чекають
своїх синів, батьків,
дідів.
Я б і сама пішла служити,
шкода, що не беруть
дівчат,
тож
залишається молитись
За Ваші, воїни, життя.
(Перегляд
відеокліпу «Повертайтесь живими»)
Вчитель: Війна
несе незліченні втрати. В результаті бойових дій в Україні
загинули 1052 військовослужбовців, понад
4000 зазнали поранення. 400 бійців вважаються зниклими безвісти, 399
перебувають у заручниках в проросійських
бойовиків. Солдати добровольчих загонів та регулярної армії віддали
життя за кожного з нас!
Синельниківська земля
втратила 13 своїх синів, які загинули на
Сході.
У пам’яті земляків ці
громадяни назавжди залишаться мужніми
героями, які з честю виконали головний обов’язок чоловіків – захист рідної
землі.
( Перегляд відеофільму присвяченого
загиблим воїнам - землякам).
(Виходить
дівчина в образі Матері – України)
Мати – Україна:
В минулому моєму стільки сили, а нині
- муток і печаль
одна,
Я – мати, я під серцем вас носила,
життя ж дала для щастя і добра.
Народе мій, чом ти
без пам’яті і віри?
Блукаєш в темряві, в
імлі,
Забувши про святе в
житті і світі,
Чи знайдеш собі щастя
на землі?
Коли життя знов
набирає сили,
У всі свята нехай
вогонь палає,
І безіменні ті
стрілецькії могили
Хай вдячна пам’ять
ваша звеличає!
Учениця: Не плачте, мамо. Дозвольте поплакати світові.
Учень: Вшануємо пам’ять наших земляків хвилиною
мовчання.
(Хвилина
мовчання.)
(Виходять троє учнів.
1. Прийшла
в нашу хату тривожна година.
Хай кожен збагне собі в безлічі справ:
Все треба зробить, щоб жила Україна,
Щоб ворог підступний її не здолав.
2. І хай
доведеться колись недоїсти,
Чи буде в кімнатах поменше тепла,
Але не дамо ми лихим терористам
Чіплять в нашім небі чужого орла.
3.
В цей день хай єднає нас думка єдина,
Ми зло в нашім домі долали не раз.
Все треба зробить, щоб жила Україна.
Прийміть цей заклик, як Божий наказ!
Вчитель: Не плачте,
мамо! Ваш син не прийде до Вас. Він прийде, коли Ви спатимете, і розкаже, як
любить Вас…
(Виконується
пісня «Мамо, не плач»).
Мамо, не плач. Я
повернуся весною.
У шибку
пташинкою вдарюсь твою.
Прийду на
світанку в садок із росою,
А, може, дощем
на поріг упаду.
Голубко, не
плач. Так судилося, ненько,
Вже слово, матусю, не
буде моїм.
Прийду і попрошуся в
сон твій тихенько
Розкажу, як мається в
домі новім.
Мені колискову Ангел
співає
I рана смертельна уже
не болить.
Ти знаєш, матусю, й
тут сумно буває,
Душа за тобою,
рідненька, щемить.
Мамочко, вибач за
чорну хустину
За те, що віднині
будеш сама.
Тебе я люблю. I люблю
Україну
Вона, як і ти, була в мене одна.
Вчитель: Саме в ці дні вирішується доля країни, і кожен її
громадянин може зробити свій внесок в боротьбу за мир. Самий простий спосіб –
підтримати українську армію.
Учениця 11 класу написала вірш
«Герої будуть жити у наших серцях»
(Учень
читає вірш)
Герой
не вмер, він - у серцях!
Вже мати не побачить сина
І не обійме, як завжди.
Стоїть цинкова домовина,
у ній єдиний син лежить,
а мати
пада на коліна,
не в силах стримать сліз
кричить:
«Що ви зробили з моїм
сином?
Верніть його мені,
верніть!»
Знесилена втрача
свідомість.
Перед очима - син. Живий.
Одразу все втрача
вагомість,
Лиш тихий шепіт: «Рідний
мій».
А син підходить, обіймає,
бере за руку, мовить їй:
«Не плач, матусю, я
благаю,
життя віддав за спокій
твій,
за мирне небо на Вкраїні
І за майбутнєє дітей.
Не плач, і буду
я спокійний».
І тихо рушив до дверей.
Вже мати не обійме сина,
Та сліз нема в її очах,
Бо син поліг за Україну.
Герой не вмер, він – у
серцях!
Вчитель: Наш НВК
не залишився осторонь тих непростих подій, що відбуваються у нашій
державі. Постійно проходять акції «Лист
пораненому», «Лист воїну АТО», «Діти – воїнам АТО». Учні написали тисячі листів, збирали теплий одяг,
гроші, продукти для воїнів АТО та пораненим бійцям у шпиталь.
Запрошуємо до слова представника
волонтерського руху в нашому місті.
Учнями 10, 11 класів створена «Платинова група комп’ютерного дизайну», метою діяльності
якої є створення медіапродукції: слайдових презентацій,
відеороликів, фільмів. Своє ставлення до Батьківщини, тривогу за її долю старшокласники відобразили
у відеокліпах «Любіть Україну», «Земля роду нашого».
(Показ відеокліпів «Любіть Україну», «Земля роду нашого»).
Вчитель:
Сьогодні нам треба гартуватися,
допомагати один одному та нашому війську і державі, не піддаватись провокаціям
та чуткам, що розповсюджує пропаганда Кремля, який сіє злість, зневіру та
брехню про нашу країну. Будьмо мужніми, збережімо державу, збережімо себе. Ми
віримо, що скоро закінчиться АТО на
Сході нашої неньки.
(Учениця
читає вірш “Молитва
за Україну»)
Молитва за Україну
Україно, молюся за тебе,
Як за матір гріховно-святу,
За блакить твого вічного неба
І за ниву твою золоту.
Україно, молюся за славу,
За твою непокору століть,
За столицю твою златоглаву,
Що по груди в тополях стоїть.
Україно, молюся за мову,
За божественну мову твою,
І за вроду твою калинову,
Від якої добрішим стаю.
Україно, молюся за пам'ять
Убієнних за волю синів
І за тих, що у душах запалять
Пломінь правди, щоб край заяснів.
Україно, лише в милосерді
Час єднання синів настає.
То нічого, що ми не безсмертні,
За безсмертя молюся твоє.
Отче наш, у Твоїм часоплині
Все минає - ридай, не ридай.
Прости, Боже, гріхи Україні
І надалі грішити не дай.
Учениця: Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з
повагою ставляться до кожної нації
і мови. Ми – єдина Україна!
Учень: Ми знаємо, що ми – єдині, що перемога буде за нами. Єдина Україна –
іншого шляху у нас немає.
( Показ
відеокліпу «Україна – це ми», учень
виконує пісню «Перлина Україна», хореографічна композиція у виконанні танцювального колективу.)
добро починається з тебе
View more presentations or Upload your own.
досвід роботи
View more presentations or Upload your own.






Немає коментарів:
Дописати коментар